Izdots pētījuma ziņojums “Rakstura un tikumiskās audzināšanas kultūrvēsturiskā izpēte Latvijā un pasaulē” Viens no ievērojamākajiem soļiem pētījuma īstenošanā ir pētījuma ziņojuma “Rakstura un tikumiskās audzināšanas kultūrvēsturiskā izpēte Latvijā un pasaulē” izveide angļu un latviešu valodā. Ziņojumā apkopoti pēcdoktorantūras projekta pirmajā gadā veiktie pētījumi populārzinātniskā veidā.

Izdots pētījuma ziņojums “Rakstura un tikumiskās audzināšanas kultūrvēsturiskā izpēte Latvijā un pasaulē”

Viens no ievērojamākajiem soļiem pētījuma īstenošanā ir pētījuma ziņojuma “Rakstura un tikumiskās audzināšanas kultūrvēsturiskā izpēte Latvijā un pasaulē” izveide angļu un latviešu valodā. Ziņojumā apkopoti pēcdoktorantūras projekta pirmajā gadā veiktie pētījumi populārzinātniskā veidā.

Ziņojums strukturēts 3 daļas: pirmajā daļā aplūkotas starptautiskās perspektīvas rakstura un tikumiskās audzināšanas jomā attiecībā uz skolas praksi un skolotāju sagatavošanu. Otrajā daļā aplūkots tikumiskās audzināšanas vēsturiskais aspekts Latvijā, no Latvijas neatkarības iegūšanas līdz mūsdienām. Ziņojumā arī izklāstīta rakstura un tikumiskās audzināšanas izpratne Latvijas izglītības sistēmā mūsdienās, balstoties uz apmērām 2250 anketām, ko apzinīgi aizpildīja skolēni, topošie pedagogi, skolotāji, vecāki, un skolas vadītāji no visiem Latvijas reģioniem. Trešajā ziņojuma daļā tiek prezentēta vajadzību analīze un piedāvāti ieteikumi rakstura un tikumiskās audzināšanas pilnveidošanai Latvijas skolās.

Ziņojuma galvenais secinājums ir tas, ka Latvijā ir nozīmīgs vecāku un skolotāju atbalsts mērķtiecīgai rakstura un tikumiskās audzināšanas īstenošanai skolā. Latvijas likumdošanā ietvertās vērtības un tikumi ir integrēti skolu reformas projektā Skola2030, kurā tiek atzīta skolēnu paradumu veidošanās un nostiprināšanas nozīme. Tomēr, tajā vēl nav skaidri atrunāta un plānota iespēja tieši mācīt tikumus un vērtības, sekmējot skolēnu morālo ieradumu veidošanos skolā sadarbībā ar ģimenēm. Tiesa, skolēni var patstāvīgi uzvērt (‘grābt’) rakstura un tikumības īpašības skolā un ārpus tas, bet starptautiskā pieredze rāda, ka ir arī iespējams (un svarīgi!) saplānot un mērķtiecīgi veicināt skolēnu morālo attīstīšanos skolā. Pētījums atklāja arī vajadzību atbalstīt skolotājus institucionāli un metodoloģiski šajā jomā.

Dalīties