2023. gadu jeb 2. mācību semestri projekta komanda iesākusi ne mazāk aktīvi kā iepriekš. Ir ņemta dalība dažādās konferencēs, norisinājies aktīvs darbs ar izglītības iestādēm, kā arī projekta vārds izskanējis medijos un publicēšanai pieņemts raksts starptautiski atpazīstamā žurnālā.

Jau janvārī projekta eksperte P. M. Keiša uzstājās zinātniskajā konferencē “Resilience in the face of adversity: A core textual approach”, kas notika Nīderlandē. Konferencē tika prezentēts pētījuma ziņojums “A National Fairytale of Suffering and Forgiveness: Revisiting Pussy's Watermill through Adult Eyes”. Marta mēnesī norisinājās LU 81. Zinātniskā konference, kurā M. Fernandezs, A. Sidorova un S. Surikova uzstājās attālināti ar referātu “Facilitating conversation about virtues and values with high school students – insights from the elaboration process of an innovative programme”. Vēl viena attālināta uzstāšanās notika 12. maijā, kad projekta vadītājs M. Fernandezs un vadošā pētniece S. Surikova uzstājās Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes 16. starptautiskajā zinātniskajā konferencē “Rural Environment. Education. Personality - REEP 2023” ar referātu “Early adolescents' beliefs about the development of their moral character: The case of Latvia”. Semestra izskaņā M. Fernandezs, kā galvenais runātājs, uzstājās ECVA (European character and virtue association) organizētajā starptautiskajā kongresā ar referātu “Challanges and opportunities for caracter education in Latvia”. Plašāka informācija par kongresu pieejama šeit!

Šī semestra laikā visaktīvāk norisinājies darbs ar pedagogiem, skolēniem un studentiem. 1. martā Olaines 1. vidusskolā tika organizēta klātienes tikšanās ar 8 pedagogiem un 47 skolēnu vecākiem no 1.-10. klasei, kurā par tikumiskās audzināšanas jautājumiem un projekta materiāliem runāja projekta eksperte A. Sidorova. Turklāt 8. martā M. Fernandezs Ventspils 1. pamatskolā vadīja klātienes semināru 22 pedagogiem, kuri strādā no 1.-9. klasei, bet pēc semināra kopā ar 8. klases audzinātāju L. Ozolu vadīja diskusiju ar 23 8.klases skolēniem par morālo izaugsmi un tikumiskās audzināšanas jautājumiem. Marta beigās  M. Fernandezs un projekta eksperte G. Elksne klātienē sadarbojās ar četrām LU PPMF studentu grupām, lai sāktu izvērtēt vidusskolas programmas iestrādes. Šādas tikšanās tika organizētas arī aprīlī un kopumā tika saņemtas 169 atgriezeniskās saites anketas no 89 studentiem par visām 36 nodarbībām, kas iekļautas vidusskolas programmā. Martā notika vēl viena vērtīga tikšanās biedrībā “Svētā ģimenes māja”, kurā M. Fernandezs un A. Mūrnieks tikās ar 12 ģimeņu biedrības pārstāvjiem, kuri strādā ar jauniešiem un viņu ģimenēm, lai runātu par tikumiskās audzināšanas programmu, tās saturu un izstrādātajiem materiāliem. Un maija mēnesī turpinājās longitudinālais pētījums par ‘e-TAP+’ projekta efektivitāti, kura otrajā mērījumā piedalījās aptuveni 1500 skolēni no 96 klasēm dažādos Latvijas reģionos (36 8.klases, 33 6. klases un 27 3.klases).

Tā kā viens no projektā paredzētajiem uzdevumiem bija saistīts arī ar virtuālās realitātes  materiālu pilotēšanu, tad aprīļa beigās (27.04.) projekta komandas pārstāvji (M. Fernandezs, T. Pīgozne, R. Vējiņš) sadarbībā ar diviem VR kompānijas “Vividly” pārstāvjiem viesojās Lietuviešu vidusskolā un tikās ar 11. klases skolēniem. Tikšanās mērķis bija pilotēt virtuālās realitātes pieredzi un diskutēt par morālo dilemmu. Tikšanās laikā tika savākti dati, kas tiks prezentēti ECER konferencē augustā.

Vēl būtiski pieminēt, ka projekta vārds ir izskanējis medijos, jo 5. janvārī Rīta Panorāmā tika demonstrēts sižets par projekta vadītāja M. Fernandeza pētniecības ceļa uzsākšanu Latvijā un tikumiskās audzināšanas projektu. Varam lepoties ne tikai ar atpazīstamību sabiedrībā, bet arī ar to, ka jūnijā starptautiski atzītā žurnālā Journal of Moral education publicēšanai tika pieņemts M. Fernandeza, I. Maslo un S. Surikovas raksts “Comprehension of character education and virtue education in Latvia: Analysis and synthesis of school actors’ views”, kas pieejams šeit:

 

Informācija sagatavota Latvijas Zinātnes padomes projekta “Digitālas mācību programmas efektivitātes izpēte jauniešu tikumiskajai audzināšanai Latvijas izglītības iestādēs (no 1. līdz 12. klasei)”, projekta nr. lzp-2021/1-0385 ietvaros.

Dalīties