Šajā sadaļā “Zinātnes skapis” var iepazīties ar ģimenes veidošanas pratības un dzimumaudzināšanas izpētes materiāliem (zinātniskiem rakstiem un ziņojumiem, konferenču un tīklošanās pasākumu materiāliem, pētniecības instrumentiem).
- Fernández González, M. J., & Surikova, S. (2025). Age- and Sex-Based Differences in Young Adolescents’ Perceptions of Their Moral Character Development in Latvia. Education Sciences, 15(10), 1336. https://doi.org/10.3390/educsci15101336
- Mūrnieks, A., Maslo, I., & Fernandez González, M. J. (2025). Sexuality education and family formation in Latvian legislation: current and historical perspectives. In: L. Daniela (2024), Human, technologies and quality of education - 2025. Proceedings of scientific papers, pp. 465-478. Riga: Latvijas Universitāte. https://doi.org/10.22364/htqe.2025.33
- Atstaja, D., Fernandez González, M. J., & Kuzmina, J. (2025). Researching sexuality education for family formation in Latvia: Questionnaire design and validity. In: L. Daniela (2024), Human, technologies and quality of education - 2025. Proceedings of scientific papers, pp. 680-695. Riga: Latvijas Universitāte. https://doi.org/10.22364/htqe.2025.49
- Pētījuma ziņojums: -
Fernández González, M. J., Surikova, S., Dene, L., & Lapiņa, K. (2025). Pētījums par Latvijā pieejamo mācību un informatīvi izglītojošo materiālu vērtību orientācijas atbilstību projekta “Ģimenes veidošanas vērtībās balstīta tikumiskās dzimumaudzināšanas veicināšana Latvijas izglītības sistēmā” konceptuālajai pieejai. Pētījuma ziņojums. Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pedagoģijas zinātniskais institūts.
- Prezentācija -
. Izpratne par ģimenes veidošanas vērtībām un tikumos balstītu dzimumaudzināšanu Latvijas izglītības sistēmā Pētījuma aptaujas rezultātu apkopojums. Kvantitatīvo datu analīzes rezultāti
- Prezentācija -
. Izpratne par ģimenes veidošanas vērtībām un tikumos balstītu dzimumaudzināšanu Latvijas izglītības sistēmā Pētījuma aptaujas rezultātu apkopojums. Kvalitatīvo datu analīzes rezultāti
- Fernandez González, M. J. & Atstāja, D. (2025). Promoting Sustainable Youngsters’ Well-Being Through Virtue-Based Sexuality Education for Family Formation: The Case of Latvia. Proceedings of the 9th Annual Conference of the Aretai Center on Virtues “Human Flourishing, Psychological Well-being, and Virtue”, p. 32. 15-18.09.2025, European University of Rome, Rome, Italy. https://aretai2025.weebly.com/uploads/7/0/5/4/70547391/pagine_booklet_convegno_2025.pdf
- Fernandez González, M. J. & Polencs, K. (2025). Exploring Diverse Approaches for Sexuality Education Based on Virtues and Family Formation in the Age of UNESCO’s Comprehensive Sexual Education. Abstract at the ECER 2025 International conference “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives” Belgrade, September 9-12. https://eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/30/contribution/61866
- Fernández González, M. J., Surikova, S., Dene, L., & Lapiņa, K. (2025). Value orientations of sexuality education materials in Latvia and their contribution to family formation literacy. Proceedings of ECVA - European Character and Virtue Association conference “What makes a life of flourishing? Character – Life skills – Competencies”, p. 49. 24.-26.06.2025, Viena, Austria.
- Atstaja, D., Kuzmina, J., & Fernandez González, M. J. (2025). A needs analysis instrument for supporting teachers to implement virtue-based sexuality education for family formation literacy in Latvia. Abstract for the 83rd International conference of the University of Latvia, Human, technologies, and quality of education, section “Teacher Professionalism and Education for the Future”. https://conferences.lu.lv/event/601/contributions/3364/contribution.pdf
- Mūrnieks, A., Maslo, I., & Fernandez González, M. J. (2025). Perspectives on sexuality education and family formation and their coverage in the normative documents of the Republic of Latvia on education. Abstract for the 83rd International conference of the University of Latvia, Human, technologies, and quality of education, section “Perspectives of Cultural Heritage in Educational Sciences” https://conferences.lu.lv/event/601/abstracts/3475/abstract.pdf
- Maslo, I., Fernandez González, M. J., Surikova, S., & Mūrnieks, A. (2025). Using Artificial intelligence for qualitative analysis of adolescents’ interviews about moral growth. Proceedings of the 9th World Conference on Qualitative Research WCQR 2025, Jagiellonian University, Kraków, Poland. https://proceedings.science/wcqr-2025/papers/using-artificial-intelligence-for-qualitative-analysis-of-adolescents-interviews?lang=en
- 1 LV - Anketa: Ģimenes vērtībās balstīta tikumiskā dzimumaudzināšana: izpratne un vajadzības [Anketa -
]
- 1 EN - Questionnaire: Virtuous sexuality education based on family values: understanding and needs [Anketa -
]
- 2 LV - Dokumentu analīzes šablons (14.10.2025) [Šablons -
]
- Fernández González, M. J. (2024). Data management plan for project "Strengthening values-based family literacy and sexuality education in the Latvian education system" (Versija 1). Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.14228006
- Fernández González, M. J. (2024). Data management plan for project "Flourishing for friendship: conceptual research on the interplay between deep friendship and moral development" (Versija 1). Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.14228008
Sadaļa šobrīd ir izstrādes stadijā un tiks pakāpeniski papildināta, lūdzu, ienāciet arī vēlāk!
Projekta vadītājs: Manuels Hoakins Fernandess-Gonsaless, manuels.fernandezs@lu.lv
Pētījumu finansē Atveseļošanas un noturības mehānisma projekts “Latvijas Universitātes iekšēja un ārēja konsolidācija” (Nr. 5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007) granta projekta “Vērtībās balstītas ģimenes pratības un seksuālās izglītības veicināšana Latvijas izglītības sistēmā” (Nr. LU-BA-PA-2024/1-0011) ietvaros.
